zaterdag 11 augustus 2007

Ik ga terug naar Kenia!

Hallo allemaal,

De wens was er natuurlijk wel om ooit weer eens terug te gaan naar Kenia en nu ga ik dus echt! Ik vertrek op 2 december en kom op de 10e weer terug. Ik blijf daar dus 7 dagen en heb 2 dagen gepland om te reizen. Ik verblijf daar bij Dominic en zijn vriendin Renata in huis. Het belangrijkste doel was in eerste instantie de waterpompinstallatie te zien werken. Dominic is vorige week naar Mombasa geweest om alle onderdelen voor de installatie te kopen en te bestellen. Ik heb dus goede hoop dat over niet al te lange tijd de pomp zal werken.

Na het succesvolle brillenproject, ben ik aan het brainstormen wat het volgende zou kunnen zijn. Mijn contacten met de stichting en het dorp zijn goed en betrouwbaar, dus wil ik graag een stapje verder gaan. Het is ook nooit eens rustig in dat hoofd van mij:-)

Nu zijn we aan het uitzoeken of we het microkrediet in dit dorp kunnen introduceren. Door vrouwen een kleine lening te geven wat zij moeten investeren in het aankopen van materialen waarmee zij zich een inkomen kunnen verschaffen. De lening moeten ze maandelijks en binnen een jaar aflossen inclusief een lage rente. Al in verschillende delen van de wereld is gebleken dat dit werkt en op die manier de mensen daar zelf in staat zijn om hun levenstandaard te verhogen, opdat de kinderen naar school kunnen en zij zichzelf beter staande kunnen houden.
Ik ben van plan om sponsors te zoeken die een vrouw of een groepje vrouwen financieel willen ondersteunen. De bedragen zullen daarvoor niet hoog zijn. Dus als er mensen zijn die daar belangstelling voor hebben en een groep vrouwen wil steunen, laat het me dan even weten.

Als ik mijn fantasie de vrije loop laat gaan en geloof me, dat kost geen moeite:-)dan zou het ideale scenario als volgt zijn:
Om alles goed te laten verlopen, goed onderzoek te doen naar de mogelijke kandidaten, hun achtergronden te leren kennen en me verdiepen in de mogelijkheden, zou ik daar graag ongeveer 3 keer per jaar naar toe gaan om vinger aan de pols te houden.
Ik sta er op om zoveel mogelijk controle op de zaken te houden. Dat ben ik elke donateur verplicht. Alleen ben ik helaas zelf niet in staat dit bedrag persoonlijk op te hoesten. Dus zoek ik sponsors die me willen helpen om dit project te laten slagen.
De eerste keer in december ga ik sowieso, ook zonder sponsorgeld, maar ik heb al 2 sponsors gevonden! Als iemand me wil steunen of nog andere mogelijkheden weet, dan hoor ik het graag!
Groetjes Corien

1 opmerking:

Anoniem zei

Geweldig Corien! En het is al heel snel december! Er komt nog een kleine donatie aan, winst van zalf :-). Het is menog niet duidelijk hoe ik duidelijk kan maken dat het deze keer een bijdrage is aan je reis.

Spaar je nog brillen? Om mee te nemen in december?
Liefs, Ben