woensdag 10 december 2008

Schoolgebouw

Enige tijd geleden heb ik geschreven over de wens van de vrouwen om te leren lezen en schrijven. Daarvoor zouden we de schoolmaterialen aanschaffen en meubilair laten maken. Ze zijn hierook mee bezig en we dachten dat het afdoende zou zijn, want er was een locatie (hut) die de vrouwen zouden kunnen gebruiken. Maar onlangs is de hut ingestort, vanwege zijn vrij zwakke constructie.
Het leek hen het beste om wat verderop een eigen lokaal te bouwen, welke ze af kunnen sluiten en dat ze zelf voor meerdere doeleinden kunnen gebruiken. De hut herstellen is een andere optie, maar de hut is van de dorpsoudste en wordt voor meerdere zaken gebruikt, waardoor die niet altijd voor de vrouwen beschikbaar kan zijn en ook niet af te sluiten is.
We houden het gebouwtje zo eenvoudig mogelijk.
Nu kunnen we best starten met nog gewoon buiten de lessen te geven, maar het zou geweldig zijn een eigen schoolgebouwtje te hebben voor het regenseizoen begint!
Ik ga er dus weer flink tegenaan om hier steun voor te vinden.
Van nu tot januari zijn er 3 basisscholen bereid me te helpen. Daarvoor alvast heel hartelijk bedankt!!
Vind u of uw school/bedrijf het ook leuk dat ik een presentatie kom geven over het werk van stichting Mtangani, ik kom met alle plezier!

Geen opmerkingen: