zaterdag 26 mei 2007

De brillen zijn aangekomen in Malindi

Hallo allemaal,
Eindelijk kan ik jullie berichten dat de brillen na 6 weken toch in Malindi zijn aangekomen. Iets opsturen naar Kenia is blijkbaar altijd spannend.
Volgens de TPG zou de duur van de zending zo'n 9-15 dagen in beslag nemen, het zijn er dus 42 geworden:-). Dominic was er al achter gekomen, via de pakket code, dat de doos een tijdje in Mombasa stond, maarja dat is 130 km verderop, dus moesten we gewoon wachten tot ze er 'zin' in hadden om het door te sturen.
Ook moest er nog invoerrechten over de doos betaald worden. Er zaten ongeveer 200 brillen in en het komt er nu op neer dat elke bril 1 euro heeft gekost.
Dominic gaat nu zorgen met behulp van een oogarts dat elke bril een nieuwe eigenaar krijgt en dan is het 'in mijn ogen' toch een geslaagde actie geweest!
Ik hoop er straks nog wel foto's van te ontvangen zodat jullie ook kunnen zien wat we bereikt hebben.

Wat betreft de waterput....mijn Italiaanse contactpersoon Renata was even terug naar Italie voor een korte vakantie en kreeg daar een fikse longontsteking, waardoor ze niet zo snel als gepland weer terug kon naar Kenia. Ze is weer voldoende herstelt en vertrekt op 22 juni. Dan zal ook het regenseizoen op zijn einde lopen, zodat we het waterpompproject voort kunnen zetten.
Ik weet dat het al een flinke tijd in beslag neemt, maar we zijn allemaal nog erg optimistisch!
Groetjes Corien

Geen opmerkingen: