zaterdag 16 juni 2007

Brillen aanmeten uitgesteld

Hallo allemaal,

Even een trieste mededeling uit Mtangani. Vandaag zou de opticien in het dorp komen om de brillen aan te meten, maar dat is nu even uitgesteld i.v.m een begrafenis van een lid van de stichting MVP. Op 13 juni is ze gestorven. Ze was een geliefd persoon en een vriendin van Dominic en Renata. Daarbij komt nog dat ze al weduwe vrouw was en nu 2 meisjes achterlaat van 8 en 7 jaar. De moeder was verpleegster in het dorp en heeft er zelf voor gezorgt dat de meisjes naar school konden gaan.
De stichting heeft als regel om in zo'n situatie mensen te zoeken die de meisjes financieel willen steunen zodat ze naar school kunnen blijven gaan.
De vraag is mij (nog) niet persoonlijk gesteld of ik daar wat in kon betekenen, omdat alles nog niet zo duidelijk is, zoals waar vinden de meisjes nu onderdak enz. Het is traditie in zo'n situatie dat de kinderen naar een broer van de vader gaan, die hoort de kinderen op zich te nemen. We wachten maar af hoe het allemaal gaat lopen. Maar als iemand dit leest en overweegt 1 of beide meisjes financieel te adopteren, dan zou dat geweldig zijn. We moeten dan denken aan ongeveer 20 euro per maand per kind. Ik meen, maar dat moet ik dan nog even goed doorpraten, dat de meisjes dan naar school kunnen blijven gaan en tevens de kost en inwoning betaald zijn.
Je kunt me ten alle tijden hierover persoonlijk benaderen op info@mtanganivillage.com Groetjes Corien.

Geen opmerkingen: