dinsdag 15 januari 2008

Talk, talk, talk

Hoi allemaal,
Gisterochtend zijn we naar de bank geweest om info op te halen voor het openen van een bankrekening, dat ging allemaal prima. Vrijdag als Renata er is openen we hem officieel, omdat zij beiden worden gemachtigd voor die rekening. Daarna zijn we naar de lokale markt gegaan om flink wat boodschappen in te slaan, omdat morgen een (vreedzame) demonstratie wordt verwacht en de winkels zomaar dicht kunnen zijn. De markt was een openbaring, wat een kleine sluipgangetjes overal, als toerist zou je je hier niet gauw wagen, maar met Dominic kom ik overal zonder problemen. Hij laat me stenen zien die zwangere vrouwen ETEN, vanwege hun calcium! Ik ben toch blij dat wij ze in tabletvorm hebben. Het smaakt overigens niet verkeerd, je kunt het vergelijken met een hap zand die je uren later nog in je mond terug vindt:-)
's Middags de eerste officiele meeting, heel belangrijk. Om 14.oo uur zou het beginnen, we begonnen om 15.30 uur (Keniaanse tijd:-)
Er waren veel vrouwen gekomen die niet op de lijst van 47 stonden, dus we hebben meteen duidelijk gemaakt dat we eerst de lijst af werken, zij hebben voorrang. Er waren veel vragen en daar was ik blij om. Vandaag gaan we verder met de individuele gesprekken, dus ik moet snel gaan anders ben ik net zo laat als de Afrikanen:-)
Overigens heb ik vanmorgen weer een eend gekregen!!!
Groetjes van een gelukkig iets bewolkter Kenia.

3 opmerkingen:

Gerrit zei

oke we gaan een kinderboerderij beginnen zie ik, veel succes en groeten van iedereen.

Norder family

Natasja zei

Hahahaha , nu weer een eend , kan Milan eens langskomen bij de kinderboerderij !

Wat voor weer heb je ?

Groetjes Natasja

Corien zei

Ja, gaaf he, gisteren kreeg ik 2 kokosnoten en vanmorgen stond er weer een vrouw aan het hek die me een zelf gemaakte waaier gaf.