vrijdag 18 april 2008

Terug naar Kenia!

Hallo allemaal,
De meeste van jullie weten het waarschijnlijk al, ik ga begin juni weer terug naar Kenia. De eerste vrouwen die in januari zijn gestart zijn dan ongeveer halverwege. Deze keer hoop ik wat dieper in te kunnen gaan op de achtergronden van deze vrouwen. De vorige keer was het zo druk en hectisch om het project op te starten dat daar gewoon geen tijd voor was. Ik weet natuurlijk al welke vrouwen het heel goed doen, elke vrouw heeft wel een eigen strategie van afbetalen. Zo is er een vrouw die elke 14 dagen trouw 600 Ksh aflost (ong. 6 euro). De andere begon heel ijverig en doet nu een pas op de plaats en weer een ander investeert en wacht op de oogst eer zij gaat terugbetalen. De flexibiliteit die wij aanbieden in dit project spreekt de vrouwen enorm aan, het geeft ze veel meer speling dan bij de meeste andere microkredietsystemen die er zijn.

Nu krijg ik regelmatig te horen van sponsors dat ze iets mee willen geven als ik terug ga. We hebben besloten geen persoonlijke attenties te geven, dit om iedereen gelijk te behandelen. (Foto's, tekeningen zijn uiteraard geen probleem)
Wel is er een grote behoefte aan verbandtrommels. Elke maand zijn er wel 5 a 6 (snij) incidenten waarbij ze de verbandtrommels heel goed kunnen gebruiken. Dus als mensen me iets mee willen geven, heel graag!

Geen opmerkingen: